theoutsider

Alla inlägg under december 2009

Av Josefine - 31 december 2009 17:11

Nu är det äntligen snart 2010 :) Ja hoppas (och vet) att det kommer bli ett bättre år än 2009 x)
Idag har det inte hänt så jätte mkt, vi har varit uppe i vita villan och spelat biljard och kastat pil xD
Jag är helt kass på biljard så jag titta mer än jag spela xD Jag och Tilde var i ett lag mot Anna och pappa, och när dom hade vunnit så hade vi inte fått ner en ända kula <.< snacka om att ÄGA motståndarna, eller hur? x) Kände mig rätt så värdelös faktiskt <.< Pilkastningen gick lite bättre då då, körde lite mot bror min.. Och eftersom han är rättså kass så var de en lätt match ;)
Sen när vi kom hem så satte jag mig framför tvn och har sett på två filmer x) Den första var typ slutet på "den galna proffesorn" och den andra var "you wish" ... Nu väntar vi på att gästerna ska komma hit så vi kan få lite mat i våra magar ;) Längtar verkligen, det blir förätt, varmrätt och efterrätt :)
Förätt: räkcoktail? (är inte så jätte bra på stavning xd)
Varmrätt: inbakad fläskfilé och potatisgratäng.. MUMS :D
Efterrätt: nåt som jag inte har en aning om vad det är och kommer drf inte ihåg namnet xD  


Hoppas att alla får ett härligt nytt år :) Jag vet att det ska jag sattsa på att ha iaf ;) De kommer hända så mkt bra nästa år som jag redan vet om x) några exempel: Jag fyller 16 å får börja övningsköra (så se upp på vägarna efter den 22 januari ;)... 8 januari så blir de Göteborg med kusse :) Jag går ut nian, förhoppningsvis så kommer jag in på GUC som jag tänker söka till ^^ Kommer få ett grymt härligt sommarlov, med 6 veckor i USA med kusin och hund oh allt, det kan inte bli dåligt ^^
Hoppas att man får se en massa fina fyrverkerier senare ;) i love new years eve :D:D GOTT NYTT ÅR ALLA BLOGG LÄSARE ( OCH RESTEN AV FOLKET) :D:D


  En glad liten söt flicka på nyårsafton :) Sen hände en liten olycka oh hon va inte lika glad resten av kvällen.. :/ Hoppas de blir bättre under helgen och att tänderna är borta när hon kommer hem till Gimo igen ;)     

Två galna personer som hade de skiit kul för de mesta under hela kvällen ^^ Hehe, visst är vi söta? XD


En söt liten Tilde :)

När det hade gått en stund av kvällen så däckade vi båda uppe på sovrums golvet <.<
hahaha XD

Av Josefine - 30 december 2009 20:24

Idag fyller Fanny 15 år så grattis till henne :D Hoppas att du fick en bra födelsedag med massa kul presenter :)
Synd det där med tatueringen men jag blev lite glad juh (A) De betyder att jag kanske får en tatuering före dig xD mwhahaha, HAPPY :D
Men iaf.. GRATTIS, GRATTIs, GRATTIS på dig lill skiiiten x) (A)


  

Av Josefine - 29 december 2009 12:40

Emelie är påväg hit nu, oh hon kanske ska sova kvar här :D eller, hon SKA sova kvar här :o för allt jag behöver göra är att städa rummet typ xd oh de går fort :) i värsta fall så lägger man allt under sängen och tar hand om det senare xD

Jag ska visst ha mat pengar med mig till Göteborg det visste jag inte.. Hade inte slösat massa pengar i söndags om jag hade vetat det ._. oh de e pengar som morsan tror att jag har kvar O.o men aja, hade ändå inte planerat att käka så mkt i Göteborg x) jag käkar ju knappt en gång/dag nu så.. det är ju inte så att jag kommer lida precis x)

Jag köpte skrivböcker i söndags som jag aldrig trodde att jag skulle börja skriva i men det visade sig att samma kväll så bestämde jag mig för att skriva ner mina tankar om olika saker i den :) Så nu har jag skrivit typ 13 sidor (A) skriver lite varje kväll, eller ja, morgon egentligen (run 3-5) XD

Jag har också kommit fram till att jag sover för lite <.< Jag måste börja sova mer och äta mer. Hur ska jag klara av det här, det är ju en riktig utamaning ;) xd
Nej då, men jaa XD jag vet inte ja xd Man ska ju käka regelbundet, men jag käkar när ja är hungrig vilket inte är speciellt ofta :S Likadant med att dricka, jag dricker för lite. På en hel vecka kanske jag dricker högst 1,5 liter. Oh man ska väl dricka typ 1 liter/dag egentligen? :S

Men det blir ju lite eftersom jag dricker inte när jag käkar. Jag kanske tar nån klunk av något på kvällen, men jag dricker ingenting under dan :S I know that's not good >.< Men det är svårt att tänka på att man ska dricka när man inte är törstig.


 
Onödig bild, men jag kände för att lägga in den xd
Den här bilden är ganska nytagen, det är från när jag skulle ta kort på mig där jag såg glad ut, tycker ni jag lyckades? xD

Av Josefine - 28 december 2009 21:33

orka inte skriva nå igår, men ja hade jätte kul me trissan ^^
Ja slösa rätt så mkt pengar på saker som egentligen va onödiga >.< (A) men va ska man göra när man får ett shopaholics anfall ? :S Ja handla iaf inte upp allt x)
Filmen va bättre den här gången :) Ja satt inte å jämförde med boken den här gången ^^
så nu är ja in love with this movie too O.o hur ska ja klara mig efter nästa ?._.
Ja oh trissan blev hämtade sen blev vi avsläppta vid nån McDonalds oh då mötte vi ett gäng med killar som skulle dra.. oh den ena ba: åååh, ni va söta!
ja hade skiiit kul åt de XD hahahahaha, han va nog full <.< ingen nykter person skulle säga de om mig <.< xD


Idag har det varit slappa hela dan xd data, klippa, spela wii x) mosat mina knogar >.< snackat lite med folk, har haft tråkigt typ hela dan :( Men imorrn så kanske ja ska va med emelie :D


  

Av Josefine - 27 december 2009 14:45

Snart drar ja in till Uppsala med kusin :D vi ska på bio (new moon). och de kommer bli skit kul xD men först ska vi kolla i massa affärer och så :) bussen går om ca 12 minuter så ja måste dra snart XD heh, wiiie :D ja kommer ha jätte kul ^^ de va länge sen ja gick på bio med henne :/
Sen blir de säkert bio på tisdag lr onsdag oxå xd kommer oxå bli kul :)
Men nu måste ja rusa så ja inte missar bussen ;) ja skriver säkert nåt när ja kommer hem oxå så hejdå :D

Av Josefine - 26 december 2009 13:48

Fanny i Norrköping, på fmg :) fan det är ett av de bästa minnena asså XD Fan va kul ja hade den dagen :) kommer aldrig glömma den xd oh ja, vi måste göra om de vafan :O

Här är ett roligt oh smärtsamt minne XD här blir ja misshandlad av Emelie för att ja inte ville ge henne en klubba, och det slutar med att vi håller på oh "misshandlar" varann lite smått (A) XD Dagen efter så hade jag en massa blåmärken på armarna pga den där lilla skit högen <.< XD Men ändå, jag har nog nästan aldrig skrattat så mkt (okej, de stämmer nog inte eftersom ja skrattar väldigt ofta) XD


 

Emelie i Norrköping :) samma gång som ja va där med fanny XD


hahahaha, stockholm med klassen xd de va lite små kul, när vi kom tillbaka till Gimo så tog jag och emelie nästa buss in till Uppsala och gick på bio xD vikken film kommer jag inte ihåg, men den var säkert bra :)

De här är från en dag när skolan blev inställd för att bussarna var inställda pga massa snö xd vi letade upp bilder på internet och så skulle vi försöka sminka varann så mer eller mindre (A) XD vi lag väl till lite oh så då men på ett ungefär iaf (A) XD fan va kul de va, oh vi blev ju grymt snygga, visst ?XD


Jag och Emelie var på hockey match.. Men emelie var mer intresserad av att knäppa kort än att titta på hockeyn... här är ju en väldgt snygg oh misstolkande bild XD hahahah xD men fan va kul vi hade åt bilderna som hon tog XD

    De här är ett underbart minne :) Det är från när jag oh Emelie åkte till Stockholm oh gick runt där och va virriga XD GUU' va vi virra bort oss.. vi gick runt i flera timmar utan att hitta tillbaka XD hahaha men de var jätte kul och de är ännu ett oförglömligt minne (tänker inte gå in detaljerna, för då skulle folk tro att va är sjuka i huvet) XD

Bara en gullig bild :) de va nån gång när ja va med emelie bara ^^


 fanny och emelie på gröna lund när vi vänta på att hardcore superstar skulle spela.. Jag fick med både emelie oh fanny upp i nästan alla karuseller som jag ville åka :D jag tvingade upp fanny i katapulten (lr va den nu heter, fritfalls tvillingen? ) XD oh efter de så kände både ja oh fanny att magen va lite wierd, fan de kändes som att lungorna oh magsäcken skulle komma upp O.o Men ja hade skit kul den dan, oh om vi inte gör om de innan ja åker till usa så kommer ja bli crazy O.o   på bilden, natta, emelie och elin.. Vi åkte till bålsta och sov hos elin :) vi hade skit mysigt och skratta som in i helvete. Emelie ramla ner från sängen och krasha ett glas, vi såg på film långt in på natten xD sen på morronen så sjöng elin oh natta typ nå spel mojs... kommer inte ihåg vikket (A) men måste göra om det här :)   Emelie hos elin, bara för att ja gillar bilden xD de ser ut liksom som om hon fryser jätte mkt oh ska dricka nå varmt xD asså, jaa .. SÖTA UNGE :D   Sista bilden då :) de e från när ja sov hos emelie en gång, och vi såg på massa film och grejs, och ja tror de va den här gången som det var en spindel i taket. Och jag blev typ skiiit rädd så varje gång ja skulle förbi så sprang jag med ett täcke över huvet xD snacka om att emelie hade kul..
Sen har vi jätte många minnen från när jag har sovit över hos henne xD en gång så bestämmde vi oss för att ringa folk oh få dom att vara sociala (de var natt) så vi ringde en massa folk som total dissa oss.. sen när vi väl fick en oh svara så trodde han att vi var fulla och frågade va vi hade druckit, oh vi ba cola. Men han trodde inte på oss, snacka om diss :O liksom, bara för att man skrattar mkt så betyder det inte att man är full :O bara att man är överdrivet glad, men de e ju possetivt ;) Sen en annan gång så har vi fått för oss att de var nån som stod bakom en stängd dörr bredvid kylskåpet (oh vi var tvugna att kolla till kylskåpet för att kolla om de blev kallt) men ingen av oss våga gå dit. Vi fick för oss att det var tår som stack fram under dörren xD så vi hämta varsin kniv och så satt vi och skrämde upp varann, vi ringde folk och försökte få dom att rädda oss men ingen gjorde de, ingen tog oss seriöst <.< (undrar vrf? ) XD oh så satt vi där oh skrämde varann.. sen försökte vi intala varann om att de inte var nån där oh att vi skulle gå dit oh bevisa de, så jag gick först och när jag var på väg att öppna dörren så snegla ja bakåt på emelie oh hon har spärrat upp ögonen, ser skit rädd ut, och backar sakta bakåt från mig (hur skulle ni reagerat då?) min reaktion var att släppa hantaget, skrika och sen springa tillbaka till soffan. Och när ja skrek så blev emelie rädd oh skrek hon med. HAHAHAHA XD snacka om att vi har fantasi, och en jävla massa knäppa minnen XD (Y)

Av Josefine - 26 december 2009 13:40

Jullov är så jävla skönt, men ja har inget å gö :( Vill träffa Emelie, oh mina andra polare :S Miss them <3
Idag ska ja inte gör nåt men sen har ja en del planer fram över ;)


Söndag - bio med kusin :)
Måndag - inget alls :(
Tisdag, onsdag - bio nån av dagarna :) kanske va med emelie den andra ^^

Torsdag - nyår, spenderar den antagligen hos pappa om ja inte kan övertala folk att ja ska få vara med Emelie xd
Fredag - inget? kanske va med emelie om hon vill oh kan :D

sen har ja inget planerat alls Xd inte va ja vet iaf <.< xD
Friendes 4-ever :D<3
Idag blir de säkert bara slappa heeeeeela dagen, blir wii spelande med bror, film, oh chatta med folk på msn när dom får för sig att vara sociala xD
Just nu har ja däremot skit tråkigt oh de e typ inga inne, så ja tänker dissa datan nu och dra ner till källarn oh spela wii istället ;) ska dra med mig bror oxå om han kan dissa filmen han sitter oh tittar på ;)


Cya x)

Av Josefine - 25 december 2009 21:15

En del från mitten av min berättelse, det är när Curt precis har blivit hämtad av polisen, men han vet inte vrf eller vad han har gjort. (Curt är Williams "döda" farbror) x)


- Your name is Curt, right? He asked me after a moment in silence.
- Yeah, why do you ask? I asked in a calm voice.
- Come on. Quit the bullshit, you know why you’re here so just confess already. I don’t have all day, so come on, start talking. He sounded very irritated.
I didn’t understand at all. What the hell was he talking about?
- Hey look… sir? I don’t know what you’re talking about. But I don’t think I’m the guy. You see, I haven’t done anything. I never do anything and that’s a part of my life, it never happens anything exciting and I never do anything exciting because I’m a very boring person, and that’s just the truth.
He looked at me as if he was sure I was the right guy, he didn’t believe what I was saying. And at that moment I knew that I couldn’t make him change his mind. He had already decided and he wasn’t going to believe anything I said. I could see it in his eyes, he was very determent.
- So you aren’t Curt Peterson then? He looked at me with surprise and disbelief in his eyes.
- Yes I am. But I haven’t done anything. I tried to defend myself.
He just ignored me and kept talking as if I hadn’t said a word.
- Do you know anyone by the name Angela Garyson? He looked suspicious.
- Yeees, she’s my girlfr… My ex girlfriend, she’s in St Louise hospital. She got hit by a motorcycle. I used to visit her pretty often but I haven’t been there in a while, I haven’t had time to go there, I’ve been busy.   
- Yeah, I know what happened to her, that’s why I wanted to talk to you.
- I visited her, a couple of days ago actually. Or maybe it was last week.
- I know that too. And that’s why I brought you here today.
- What? Can’t I visit a friend on a hospital without the police contacting me? I felt really surprised. This was insane, they were insane.
- No, not if you’ve planned to kill her. He had an accusing look in his eyes.
- WHAT? I haven’t killed anyone and especially NOT her. I love her. Can’t you see that? I would NEVER hurt anyone I love. You’re crazy, absolutely insane. I felt how I started to panic. My heart was rising at top speed and my brain was thinking as hard as it could. How could he sit there in front of me and accuse me of something like this. He must be mentally ill or something. I would never kill anyone, I wasn’t capable of it. I was ME. Everyone who knew me would know that, not that this disturbed police officer knew me, but anyway. And by the time I’ve spent with him I could tell that he wasn’t a very good people reader either, because if he was he would have known that I wasn’t capable of this.


Så, vad tkr ni? låter de bra? xd KOMENTERA, PLZZ!! XD

Ovido - Quiz & Flashcards