theoutsider

Alla inlägg under januari 2016

Av Josefine - 31 januari 2016 20:08

Vi har det superbra här i Estland! Allt har flytit på otroligt smidigt minus en borttappad plånbok. Vi är på hotell nummer 2 nu som ligger i Tallinn, det förra låg i Narva och där hade vi egen bastu supermysigt. Vi är trötta och utslagna på hotellrummet efter ännu en intensiv dag och jag funderar på om jag ska lägga mig i ett bad, tänkte uppdatera mer när jag är på hemmaplan igen!
Har ju blivit moster igen också, så på tisdag blir det bebisgos med det nya tillskottet! Skriver mer sen, ska fortsätta med Fifty Shades Fred nu sen sova och ladda upp inför hotellfrukosten imorgon!
Ha det bäst!

Av Josefine - 28 januari 2016 11:19

Förberedelserna är igång, fixat disken, andra tvätten är snart klar och ska hängas upp, packningen är snart klar. Ska bara packa med mig en "snacks" påse, med lite proteinbars, frukt, riskakor, ölkorvar och annat smått och gott. 

Ska hinna städa i ordning lite och sen äta lite lunch, supergod lunch idag btw. Vitlöksbröd och en tranbär/apelsin smoothie. Ska bli superkul att komma iväg, men kommer sakna dom här hemma! Och syrran är inne på förlossningen så jag kommer bli moster igen när jag är borta. Ska nog ta och åka dit på tisdag när jag kommit hem, jag och Tyra, så får Emil hämta oss där efter jobbet sen! Myyys! 

 

Skååål! <3

Av Josefine - 25 januari 2016 20:16

Träffade Fanny efter jobbet idag, väl nere på stan gjorde kroppen sig känd genom att värka en hel del efter en stressig jobbdag. Det blev mat och snack och lite allmän fönstershopping. Välbehövligt. Vi träffas alldeles för sällan.

Det blev Thai Village som fick stå för middagen! 

  

Supertrött och i soffläge nu sen jag kom hem, vi fick hem vår första matkasse idag, spännande! Har inte hunnit kolla igenom det än och orkar verkligen inte nu så det får bli imorgon istället! Älskar min dotter lite extra mycket idag för att hon var så otroligt supersnäll och gullig när trötta höggravida morsan inte orkade röra sig ur soffan.

Det är inte alltid så superkul att vara gravid tydligen. Jävla överarbetade kropp. Godnatt.

 

Tjockisselfie.

Av Josefine - 24 januari 2016 19:57

 

Hade planerat att knäppa kort innan någon hade hunnit äta av den men i stundens hetta så glömde jag bort det. Den var superlyckad iaf, min morotskaka! 

Fick så fina kort, bara en sån sak liksom. 

Supernöjd med hela helgen, fick en symaskin idag, lite mer pengar och lite fler doftljus. 

Nu på kvällen (för att jag inte skulle somna) så har jag faktiskt lagt pengarna i plånboken så jag kommer ihåg att växla in en del imorgon, jag har lagt alla akassapapper i kuvert som ska postas påväg till dagis imorgon. Sen har jag hunnit fyllt i aktivitetsrapporten som jag ska skicka in imorgon. 

Nu på kvällen tänker jag ta det lite lugnt och bara läsa vidare i min bok så jag kan börja på sista förhoppningsvis den här veckan. Puss på er! 



Av Josefine - 24 januari 2016 13:11

I fredags så kände jag att jag ville ha någonting att ställa fram till kaffet efter maten så slängde ihop lite annorlunda chokladmuffins nämligen med kokosfett istället för smör/margarin. Dom betedde sig konstigt men goda blev dom! Saftiga, nomnom. 

Igår blev det ju chokladbollar, syltgrottor, kladdkakemuffins, bröd och paj som bakades. Så idag ville jag göra något annat. Tycker att det är tråkigt att baka samma saker hela tiden. Så idag gjorde jag två varianter av vaniljdrömmar (ena sorten med vanilj och lime och den andra sorten blev med kanderade pecannötter) och så gjorde jag en morotskaka. Finns lite syltgrottor kvar från igår så slänger fram dom med i hopp om att dom kanske går åt. 

Får hoppas att det går hem, nu är det bara gästerna som fattas! 

 

Av Josefine - 23 januari 2016 19:39

Fyllde ju 22 år igår. Den dagen firades med jobb och svärföräldrar på middag. Bjöd på ostschnitzel, klyftpotatis, bea och sallad. Dom tyckte det var gott men själv var jag lite missnöjd, kunde ha kryddat på schnitzeln mer men aja, det dög. Så länge gästerna är nöjda! 


Idag har det kommit lite fler på besök, pappa med familj, syster med familj, brorsan den yngre, farmor och farfar och så några kompisar. Alla på förmiddagen såklart, men kändes lagom. 

Så imorse när jag vaknade (strax innan 8) så började förberedelserna, bakandet, städandet. Behövde handla eftersom jag inte hade ens hälften av det jag behövde. Så på två timmar hann jag med ganska mycket för att vara själv. Chokladbollar, baka bröd, syltgrottor, handla, diska, städa, två matpajer och kladdkakemuffins. Imorgon måste jag dock baka nytt fika till gästerna som kommer då, morotskaka står på schemat, sen har jag lite syltgrottor kvar från idag så slänger fram dom också. 


Är supernöjd med presenterna jag har fått, bestick i 48 delar, sprits med spritspåsar, doftljus, blommor, choklad, te och pengar som jag delvis ska använda till Estland!

     

Orkade inte ta bilder på allt men tog några stycken iaf! ;)

Av Josefine - 21 januari 2016 07:14

Igår så hade jag räknat med att jag skulle vara trött och knäpp i huvudet hela dagen eftersom jag var vaken hela natten till igår. Tänk vad fel jag hade, slumrade dock till en stund mellan 18.30-19.00 när Emil var borta. Tyra hade joinat mig i soffan och skulle också sova med mamma. Så när Emil kom hem fick han gå och lägga henne, sen var jag vaken. Ville sova men kunde inte somna, frustrerande. Så låg och kollade på Arrow fram till efter tio då jag somnade om igen tills jag vaknade halv fem.
Kände inte för att åka och jobba nu på morgonen, tur att jag har en lätt rätt som gör att jag inte behöver tänka så värst.
Ska försöka slänga ihop en morotskaka ikväll men får se hur det blir med den saken, imorgon fyller jag ju år!!!

Av Josefine - 19 januari 2016 20:10

Idag fyllde min kära morfar 74 år så vi åkte dit efter jobbet och blev bjudna på en supergod köttgryta och äppelpaj till efterätt. Trevligt trevligt. Tyra somnade gott när vi väl kom hem och jag har bänkat mig i soffan och ska beundra mina nya böcker som kom med posten idag. Wiie! BOKLYCKA!

Snart blir det ännu mer födelsedagsfirande, mitt. Det är ju lite kul att fylla år ändå, så ska bli kul att det kommer hit släkt och vänner! Funderar på att baka något lätt, typ morotskaka och chokladbollar så kan dom som inte äter här få något att fika istället! Eller både och för den delen :) 

 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards