theoutsider

Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Sommaren

Av Josefine - 22 juni 2016 10:31

Ibland lyckas jag hamna i svackor då jag liksom inte orkar ta tag i att uppdatera .. Det är oftast då jag slutar blogga helt och hållet. Nu när det är sommar och så och Tyra har sommarlov så finns det så mycket annat att ha i huvudet hela tiden så hinner liksom inte tänka på det här också. 


Livet just nu händer det inte så mycket i. Sommarn innefattar inga större planer. Dom planerna vi har kommer förmodligen inte att hinnas med helt och hållet heller. Mycket ute på trädgården som ska fixas och pysslas med. Komposten ska tas tag i. Vill gräva ner den där gungmotorcykeln (en sån där på en fjäder som man gräver ner i marken). Riva staketet är snart klart men får sånna blåsor i händerna av att såga. Lekstugan som vi tänkt bygga kommer nog inte hinnas med. 

Knutbrädorna på huset ska sättas upp, 4 brädor. Det ska även hinnas med att fixas uppe, samtidigt som Emil bara har 4 veckors semester. Jag och barnen åker bort torsdag - söndag om ca två veckor. Sen funderar vi på att åka till Leksand torsdag-söndag i början av augusti, Emils sista semestervecka. 


Jag börjar jobba i september igen, ska bli underbart med en heltidstjänst i minst ett år. Får se hur det blir till nästa höst.

Mycket att hinna och lite tid. Sen krävs det ju även att BÅDA barnen är på humör för att man ska klara av att göra någonting över huvud taget. Det är inte alltid det händer. + all konstant städning inomhus, tvätt, disk, matlagning, sen ska man även hinna ta hand om sig själv och pallra sig iväg till gymmet. Det är en himla balansgång det där. 


Ska försöka bättra mig på uppdateringarna, kanske kommer en till ikväll! 

 

Vi fotade lite förra veckan! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 28 november 2016 20:59


Jobbet tar sån tid att jag inte känner att jag har tid att uppdatera här speciellt mycket... bristen på dator har även en stor del i det. Julen närmar sig med stormsteg och jag känner att jag börjar bli lite sådär lagom stressad över julklapparna ...

Av Josefine - 6 november 2016 23:37

Bäst!

Av Josefine - 29 oktober 2016 15:06


Varit sjuk sen i tisdags, eller jag är frisk idag men brukar inte vara sjuk så länge så att vara hemma från jobbet 4 dagar i streck har aldrig hänt förr! Skönt att må bättre. Skönt med fint väder! Försökte få lite bra höstbilder på mina barn men det ...

Av Josefine - 21 oktober 2016 22:00

Förstår inte hur man kan känna sig så äckligt trött hela tiden! Har känt mig supertrött dom senaste veckorna. Vet inte varför. Det är super frustrerande! Vet inte vad jag ska göra för att bli piggare. Varje kväll är n kamp för att hålla sig vaken. J...

Av Josefine - 17 oktober 2016 21:13


I lördags firade vi 4 år jag och sambon. Vi har haft våra upp och nedgångar precis som vilket annat par som helst men vi håller fortfarande ihop och kommer förmodligen göra det i flera år till. 2 underbara barn har vi lyckats åstadkomma på dessa 4 år...

Ovido - Quiz & Flashcards