theoutsider

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Josefine - 26 oktober 2015 18:57

Hej för femtioelftehundrande gången ungefär! Tänkte att jag skulle ta tag i det här på riktigt nu bara för att jag behöver skriva av mig ibland. 


Helgen som var var otroligt kul och hann inte stanna upp och andas för fem öre. Fredagen började med jobb som alla andra vardagar. Men efter jobbet var det teamaktivitet för alla som ville vara med, totalt 48 stycken. Jag har ju inte jobbat så länge så än så länge känner jag i stort sett bara mina kollegor i köket, men företaget är stort så det är inte så väldigt konstigt. 

Vi skulle träffas på Upplandia inne i stan så jag åkte dit med min svärmor och Maria. Väl framme så bjöds det på öl, cider eller vin. För mig blev det självfallet inget med alkohol i men en alkoholfri öl satt fint den med! När alla var samlade fick vi informationen om att vi skulle ut på stan och svara på frågor och göra uppdrag med hjälp av varsin surfplatta. Det var så otroligt roligt trots att jag aldrig.hade träffat mina lagkamrater innan, vi hade superkul! lutade till vår shock med att vi hade lyckats samla mest poäng av alla och tog hem vinsten! Sen blev den middag med lite halvdålig mat men otroligt mycket skratt och trevligt sällskap. Blev en tidig kväll för min del men hur kul som helst!


Över till lördag... 

Hände väl inte supermycket på förmiddagen, jag och Tyra gick upp och mös ner oss i soffan framför barnprogram efter frukost sen skulle vi iväg och hämta en bärsele till syrran som vi skulle ta med när vi skulle till dem senare för att fira att Teodor har fyllt 2 år. Kalaset var supermysigt och det är alltid kul att träffa hela släkten. Ett stort plus är ju också att Tyra och Teo älskar varandra och leker hur bra som helst. Fick åka hem med en trött, glad och supernöjd dotter som somna som en klocka när vi hade kommit hem.


Sen blev det ju söndag innan man hann blinka. Upp klockan 05.00 för att förbereda Tyra och äta frukost innan jag skulle dra upp Emil för skjuts till jobbet. Jobba 06.00- 09.15 för att uppdatera mig inför näst nästa helg, gick ju superlätt vilket jag inte hade oroat mig för alls innan. Efter jobbet vidare till Emelie och Erik. Premiär för att se deras lägenhet, kul att se hur dom bodde. Sen inväntade vi Fanny ett tag.. Vi hade planerat att fota mig när hon kom, bara det att all styling skulle ske först och den tar alltid en evighet eftersom vi i princip inte planerar någonting exakt innan vi träffas eller innan vi börjar. Men väl klara så drog vi iväg ut och fick nog en del bra bilder trots en modell som inte kunde vara stilla i samma postion längre än 10 sekunder, haha. 

Väl tillbaka i lägenheten blev det ombyta, sminkborttagning och rostade mackor med risgrynsgrötssmakande mjölk och mycket skratt. Strax efter det hämtade Linda upp mig för att svänga förbi hem till mig så jag kunde byta skor och lämna fönsterplåten. Efter det vidare till Stockholm för middag och JLT. Fullt ös hela kvällen och sen väl hemma var klockan 00.30. 

Hann i stort sett blunda innan larmet ringde och arbetsveckan började. 


Efter en underbar helg så blev kvällen idag otroligt lugn. 


Här kommer några bilder från helgen! Enjoy!


           

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards