theoutsider

Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Josefine - 26 maj 2016 11:31

Bakar lite här hemma idag när det är så pisstråkigt väder. Inget avancerat utan bara två sockerkakor.

Men på den ena kaffe/choklad kakan så tänkte jag göra någon typ av glasyr/frosting. 

Enda kruxet är väl egentligen att jag är superdålig på just det. Tänkte göra en lätt med florsocker, vaniljsocker, choklad, kaffe och smör. Har ni några tips på frostings/glasyrer så tar jag gärna emot dom!


Den andra kakan med bär, citron och vanilj får vara plain men tror det blir bra ändå. Det enda jag hoppas med den är att bären inte har sjunkit ner till botten som dom gjorde sist jag gjorde en rabarberkaka. Vet ju att dom gör det när dom är tunga och sockerkakssmeten är lite för lös så gjorde den lite tjockare den här gången och hade mindre bär både mängdmässigt och storleksmässigt. Hoppas det smakar när gästerna kommer förbi senare. 

Chokladbollar i massor finns det också då det är födelsedags"barnet"s favvo. 

 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards