theoutsider

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Josefine - 11 februari 2016 19:16

Sen är det ju det där med att lyckas vinna en budgivning, lyckan, spänningen, ruset. Låter som ett spelberoende i mina öron men det är ju lite så. Man sitter på helspänn de där sista minuterna/sekunderna och bara väntar för att se om någon hinner buda över precis i slutet! 

Lyckats kamma hem lite smått och gott idag, och det är ju kul! Har ju pengar på måndag så det är lugnt. 

Fixade hem två par skor funderar på om jag ska ge bort ena paret till Teo, men det beror på hur dom ser ut irl. 

Älskar att buda, man fastnar liksom i det. Det är väl ett sorts beroende ändå antar jag.. 


Men i sommar börjar jag också sälja av saker och kläder då vi inte ska ha några fler barn. Ska bli skönt eftersom vi har sparat allt. 


Meeen får sätta stopp för mig själv nu och sluta titta efter annonser tills det är något jag faktiskt behöver till kidsen. 

Har annat att göra..

 


Av Josefine - 11 februari 2016 11:30

  

Nästan alltid när jag är hemma och lite sysslolös så sitter jag och tittar på nätet på allt och inget. Just idag blev det barnkläder på tradera. Kan ju inte låta bli när saker är så billiga. Sen om jag inte vinner budgivningarna så är det sak samma (hoppas att jag inte vinner allt för många). 

Det är ett beroende utan gränser. Vet inte vad jag ska göra med mig själv. Det dummaste är ju att jag har en tendens att kolla lite extra när jag verkligen inte har nå pengar, typ nu. Visst får jag lön på måndag men ändå, det är ju flera dagar bort. 

 

VAB

Av Josefine - 11 februari 2016 11:25

Ja då blev det VAB idag då.. Känner mig lagom hemsk när jag vet att det kommer vara kaos på jobbet för det är så himla många borta just idag. 

Men Emil kan inte vara hemma längre eftersom han började på ett nytt bygge den här veckan och måste vara där, så det får bli jag som vara hemma. Mamma var snäll och passade henne igår så jag kunde jobba. 

Snart blir jag ju hemma på heltid så vill verkligen kunna jobba så länge så möjligt, tjäna ihop lite extra pengar innan man får gå och känna sig fattig. 

Vet dock fortfarande inte om jag får jobba nästa vecka också eller om det bara blir den här och möjligtvis v.8 för då är nämligen 2/5 kockar lediga! 

Tyra sover men när hon vaknar sen så ska vi käka lunch sen kanske gå ut en sväng även fast det inte är något superväder idag. Kan vara bra med lite frisk luft ändå. Ett tag tänkte jag att vi skulle åka in en sväng till stan men det blir nog inte så. Får bli lite utelek och sen innepyssel, ska prova lägga pärlplattor med henne senare och se vad hon tycker om det. 

Annars kan vi ju alltid måla, det går ALLTID hem. Tur är väl det att man äger papper i extrema mängder.

Barn · Jobb
Ovido - Quiz & Flashcards