theoutsider

Alla inlägg den 9 december 2015

Av Josefine - 9 december 2015 21:35

Nu blev den äntligen gjord, HALLON LAKTRISFUDGEN! Den står i kylen på svalning så får vi se om jag skär upp den imorgon eller på fredag! Ska bli spännande, behåller dock inte allt själv utan en del av det är tänkt som julklappsgodis! 

Har känt mig som en helt annan människa efter jobbet den här veckan, mycket piggare! Man orkar så mycket när man inte "dör" på soffan varje kväll efter middagen. Orken finns, den är tillbaka! Vilket leder till pyssel med Tyra, glädje i middagsfixandet, städande, och godisbakande. Jag blir så glad när jag är pigg, woho! 

Nu har det ju blivit en citronfudge och en hallon & laktrisfudge, sen hade jag även tänkt att jag skulle göra vanlig vanilj/kola och eventuellt nutella eller skumtomtefudge också. Tänker lägga energin på fudgen i år känner jag! Sen blir det självklart knäck också, och lite polkabräck och kanske någon enstaka sort till men inget avancerat precis! 

Men tänkte faktiskt inte vara uppe speciellt mycket längre för Tyra sover lite halvdåligt också så lika bra att passa på att sova när chansen finns för risken är väldigt stor att hon kommer vara vaken en del inatt. 

    

Hallonlagret     

Laktrislagret, men ser brunare ut på bilden än slutrestultatet blev!     

Bara för att hallonlagret såg så gott ut, och det kan jag garantera att det var också! Man måste ju ha någon form av förmåner när man står och pysslar, smaka smeten är garanterat en av dem.     

Och så en bild på tjockismagen, 25 veckor har det gått, sjukt. Ville bara tillägga att den brukar vara mindre då den är väldigt uppsvälld på grund av överansträgning och stress idag.

Ovido - Quiz & Flashcards