theoutsider

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Josefine - 16 december 2015 19:53

Ibland är det kul att hålla sig sysselsatt! Älskar dock att baka och när man har ett syfte (delvis ge bort) så är det ännu roligare. Har två julklappar som ska ges bort, en till farmor och farfar och den andra till mormor och morfar. Farfar är diabetiker så för hans del blir det sockerfritt fika, vilket jag i stort sätt aldrig har bakat förr. Men tänkte att hur svårt kan det vara. 

Jag har några sorter klara till mormor och morfar, hallon/laktrisfudgen, citronkolan, polkaknäck, nötfriknäck, kaffetryffel och whiskeytryffel.

Tryfflarna gjordes alldeles nyss, även en sockerfri kaffetryffel till diabetikern!

Idag tänkte jag inte göra så många fler sorter utan det blir nog bara två till innan jag ger mig för kvällen. Ska göra en sockerfri snickerskaka och en skumtomtefudge. Sen blir det städning och fortsättning följer imorgon. Men då får nog Tyra ta och hjälpa till tror jag, då blir det lite mer kakstuk på det hela. Saffransbiscotti och pepparkakscookies med dumle står på schemat imorgon. Vi får se om det blir något mer :) 

 

Kaffetryffelsmeten!    

Massa gott till massa bakning! 

Ovido - Quiz & Flashcards