theoutsider

Alla inlägg den 30 december 2015

Av Josefine - 30 december 2015 20:30

 

Smoothiefrukost idag! Naturell kvarg, en nypa vaniljsocker, pressad citron, vatten, röda vinbär, lingon, jordgubbar och svarta vinbär. Pudrad med lite kakao!   

Kladdkaksmuffins med nutella blev tillverkade nu så här på kvällningen. Oplanerat men blev sjukt goda!  

Bottnarna till chokladbiskvierna på gräddning, orkade inte genomgå alla andra moment idag så det får bli imorgon på morgon istället när jag ändå ska förbereda tårtorna!   

Nöjd tjej efter lite fyrishovmys med morsan! 


Själv är jag helt sopslut efter en intensiv dag som inte har bestått av speciellt mycket stillasittande för min del. Saker att göra hela tiden. Kroppen är död, huvudet är trött så nu är ljusen tända och filmen igång och jag ligger nerbäddad som en strandad val i soffan och glädjer mig åt att jag inte behöver känna mig som en istapp längre.


Av Josefine - 30 december 2015 15:16

Idag blev det en tripp till Fyrishov bara jag och Tyra. Vi badade och busade och åt mat sen var vi båda trötta och nöjda. Hennes födelsedagspresenter är uthämtade nu också så dom ska slås in ikväll. Sen har jag skissat upp hur hennes båda tårtor ska se ut. Det kommer bli några intensiva dagar framöver.. Men det är kul också! 

Ikväll ska jag göra chokladbiskvier för första gången, tänkte göra hälften "vanliga" och hälften med smak av kaffe, blir nog superbra! Skulle behöva något varmt i kroppen dock, fryser som att jag har stått i en frys i en timme typ och då är jag ändå inomhus.. :( 

Ovido - Quiz & Flashcards