theoutsider

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Josefine - 26 december 2015 21:31

Mysigt var det iaf, fick ett supermysigt glöggset av sambon, vilket jag dock hade anat innan. Och Tyra fick lite smått och gått, supernöjd både hon och jag! Kul att få träffa farmor och farfar för det händer allt för sällan! Men lite sorgligt också att se hur dålig farmor är. 

 

SötisTeodor! <3


Har hamnat i ett shoppingsug, orkar inte med mig själv. Men Tyra fyller år snart och jag har mycket att planera inför det, sen fyller ju jag år 3 veckor senare så då ska det planeras också. Måste ju bjuda in alla men försöker dela upp firandet på 3 dagar för vi bor så litet och släkten är stor. Det går lite sisådär dock. 


Känner att det här inlägget blev otroligt rörigt och det är för att jag sitter och kollar på saker samtidigt som jag skriver. Ett problem att göra flera saker samtidigt, inget blir riktigt bra. Men imorgon blir det lite shopping iaf, ska förbereda lite inför Tyras 2 års kalas, tänkte att jag skulle baka en tårta så måste köpa marsipan så jag kan göra något fint på den! Sen ska Emil ha snus så får väl passa på att köpa det också. 


Hejdå nu ger jag upp. Ska försöka få ordning på mig själv till imorgon så ni hänger med vad jag pratar om.

Av Josefine - 26 december 2015 10:14

Idag ska vi iväg till Alsike och fira lilljul med syskon och pappas sida av släkten. Köttbullarna är rullade och stekta, prinskorven ska inhandlas och jag hade tänkt att jag skulle göra egen rödbetssallad men kände inte alls för det igår så köper en idag istället. Just nu leker Tyra och jag lite med Play Dough, jag försöker skapa och hon tar allt och trycker ihop i en klump. 


Bakat sockerfria kokostoppar nu på morgonen och när dom har svalnat så får farmor och farfars present vara färdig. Ska bara slå in den lite senare innan vi åker. Vi ska ju inte iväg förrän runt 14. Ska väl passa på att starta en tvätt nu så jag hinner ta upp den innan också men känner mig på lite halvdåligt humör och så är jag trött så får se hur jag gör.


Men lilljul är mysigt, måste bara bestämma vad jag och Tyra ska ha på oss. Man vill ju inte ha samma kläder igen liksom. Igår skulle man vara lite fin, på julafton skulle man vara lite fin, synd bara att jag inte känner mig speciellt fin i något över huvud taget! 

Ovido - Quiz & Flashcards