theoutsider

Alla inlägg den 11 december 2015

Av Josefine - 11 december 2015 11:39


Tyra har blivit lite sämre för varje dag sen i onsdags så idag kändes det som att det var dags att ta en dag hemma. Hon är pigg och äter bra men det är den där jävla hostan som spökar så hon får ingen sömn om nätterna.


Brukar inte tycka om att vara hemma men än så länge så har det varit ganska mysigt faktiskt. Vi har tittat lite på tv, fixat disken, startat en tvätt, öppnat kalendrarna (såklart), bakat en omgång saffransbrownies tills på söndag och skurit upp hallon & laktrisfudgen. Sen har jag även kokat en omgång risgrynsgröt, ska lägga fläsklägget i vattenbad såfort Tyra har vaknat och vi har hunnit handla, saknar nämligen hela kryddpepparkorn. Ska alldeles strax sätta mig och skala potatis till en blivande Janssons Frestelse. Har även tänkt hinna med en till sats saffransbrownies till, och en sats fudge och kanske till och med en sats knäck. Har ingen aning om var det här kan sluta. 


Medan hon sover nu tänkte jag gå ner i källarn och hämta lite saker som ska sorteras. Men först ska jag lösa två sudoku till. 



Hallon och laktriskolan      

Borde koka egen risgrynsgröt mycket oftare  

Saffransbrowniesarna in progress  

Vi smakade en bit när dom var klara, men förra smakade mer saffran, vet inte hur jag lyckades med det.  

Någon hjälper gärna till att baka och laga mat, smakar gärna också! ;)   

Janssons Frestelse! 

Ovido - Quiz & Flashcards