theoutsider

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Josefine - 4 januari 2016 19:06

Ja då var det dags att ta tag i alla måsten som kommer med att bli arbetslös. Arbetsförmedlingen, A-kassan, försäkringskassan, dagis, ja en hel del. Tog tag i FK och dagis idag. Arbetsförmedlingen och barnmorskan står på schemat imorgon. Sen får det bli A-kassan efter det. Kommer väl rulla på, har ju typ gjort det här förr. Hoppas att jag får mitt Arbetsgivarintyg med posten imorgon också så det här rullar på fort. Vill känna att jag har koll, att jag är klar.

Men att vara arbetslös gör mig lite nervös, lite rastlös, och lite deppig. Hade verkligen velat jobba tiden ut. Synd att man inte riktigt kan bestämma sådant själv bara. Hoppas dom ska höra av sig från något av mina jobb, helt imorgon, men känns som att det förmodligen inte kommer hända. 

Det svåra med att gå hemma är att jag inte vet vad jag ska göra med tiden. Kan inte gå hemma. Måste ha något att göra och det är inte alltid lätt att hitta på nya saker att sysselsätta sig själv och en 2 åring med. Inte alltid jag har fantasin som krävs. Tillslut tar ideérna slut och det är då jag får lite panik. 

Men det blir kanske bra ändå. Tillslut. 


 

Går in i vecka 30 imorgon, snart är du här lille skrutt! <3

Ovido - Quiz & Flashcards