theoutsider

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Josefine - 2 januari 2016 19:25

Ja då var den här dagen snart över.. Först går man och förbereder och fixar inför att alla ska komma och då tar det lite tid men sen när alla dyker upp så springer tiden iväg. Nu är det snart dags att gå och sova och ladda batterierna inför nästa gäng som kommer imorgon. 

Tårtan tog slut, fikat är snart slut, funderar på att baka lite blåbärsmuffins tills imorgon men problemet då är ju att jag måste gå och handla och första kommer vid 10 tiden.. Kanske helt enkelt nöjer mig med chokladbiskvierna, pepparkakscookiesarna och en fruktsallad istället.. Kommer säkert bli kvar hur som helst. Och sista gänget ska vi bjuda på middag förmodligen så dom ska inte ens fika. Får se hur jag gör, ska rulla whiskeytryfflarna också bara för att bli av med lådan i kylskåpet, sen finns det fudge och knäck. Nej det får fan ta och räcka. 


Blev inte lika mycket kaos som jag hade trott trots att det var 14 vuxna en 2 åring och en 2 veckors i vårat lilla allrum. 

Kändes som att alla fick plats ganska bra, jag satt på golvet men sen fick nog alla plats, skönt!


Imorgon kommer inte fullt lika många utan det blir bara cirka 12 stycken + 3 barn, men dom är utspridda så några kommer innan lunch, några kommer på eftermiddagen och några på kvällen. Skönt! Får nog gå och handla ändå, kanske går en vända själv så går det fortast. Men hade även tänkt att Tyra skulle få leka lite ute i snön efter frukost.. Får se när hon går upp vi kanske hinner med båda! 


         

Av Josefine - 2 januari 2016 12:52

Idag blir det 2 års kalas för världens bästa dotter! Jag känner känner mig tokallergisk mot gud vet vad och det är skitirriterande. 

Nu har vi städat undan det mesta och blåst upp ballonger och förutom att vi inte har någon mjölk så känns det som att jag har ganska kolla ändå. Tårtan kommer ta slut men det får vara så! Jag har inte muffins så att det räcker till alla men det finns typ 10 andra grejer också som man kan fika! Det här blir bra! Jag vill inte ha 1000 grejer kvar bara för att man har gjort för mkt av för många sorter. Kan hända att jag får göra något annat till imorgon dock men det tar vi ikväll! :) Men nu ska jag sysselsätta min dotter och bygga lite duplo! 

Ovido - Quiz & Flashcards