theoutsider

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Josefine - 10 april 2016 17:54

Tänk att man kan vara så less på sitt liv ibland. Idag är en sån dag. En dag då humöret svänger men mest ligger i botten. En dag då jag bara känner mig less.

Är less på att sitta hemma hela tiden och då är det bra drygt att ha en sambo som är rättså nöjd med det. Får ingen hjälp att hitta på något att göra. Vill åka iväg någonstans bara vara överallt förutom hemma. 

Här i den tråkiga miljön som man alltid vistas i. 


Men vad ska man göra? 


Vi har spenderat hela dagen utomhus, i lekparker och bara suttit på trappen och druckit kaffe medan Tyra har lekt på tomten. Men jag ville ju hitta på någonting. Träffa någon/några. Vara social. 


Tror jag har kommit in i en less på att "bara" vara mamma period. Skulle behöva komma iväg helt själv, utan barn och bara vara Josefine för en kväll. Inte vara mamman Josefine. Sådana kvällar/dagar är väldigt värdefulla och får jag inte dom så blir jag helt deprimerad.


Den kommande veckan har jag iaf en del planer. 

Måndag - kusindate och lunch med syrran

Tisdag - BVC kontroll (inte mycket till plan men det är något iaf) 

Onsdag - Hälsa på på jobbet

Torsdag, fredag vet jag inte än. 

Lördag - Kanske åka ut och träffa Emils farfar

Söndag - dop


En bra vecka. Men kan gärna få ta och planera in något mer, och det kommer jag säkert lyckas med!

 

Ovido - Quiz & Flashcards