theoutsider

Alla inlägg den 5 april 2016

Av Josefine - 5 april 2016 18:23

Jag har alltid varit helt värdelös på att dricka, inte alkohol utan allmänt dricka till vardags.

Nu har jag börjat bli bättre, dricker vatten varje dag. Säkert inte tillräckligt nu heller om man jämför med vad som rekomenderas men jag har ökat mitt intag iaf. Ganska nöjd över att jag kommer ihåg det.


Mitt största problem är att jag inte känner mig törstig. Av den anledningen glömmer jag lätt bort att dricka. Sen dricker jag sällan till maten eftersom det mättar så mycket och jag äter ganska lite normalt så för att kunna äta lite mer så slutade jag dricka till maten.

Nu har jag börjat dricka till maten och emellan måltiderna också. Lite stolt över att jag kommer ihåg det och hoppas på att få någorlunda rutin på det hela så jag inte behöver tänka på det så mycket utan att det bara går på automatik.


Wish me luck!


Av Josefine - 5 april 2016 14:21

Idag har sortering av Tyras gamla urvuxna barn/bebiskläder stått på schemat. 

Hon har varit ledig från dagis men eftersom det har regnat större delen av dagen så har det inte precis varit något superkul leka ute väder. Men det blev ett kort uppehåll så lite sandlådelek ute på trädgården har dom hunnit med.


 


Känner mig på bra humör idag!



Blev en del kläder som jag rensade bort med fläckar på, ska se om jag kan få bort dom, förhoppningsvis. Annars slänger jag dom nog... Någon som har något bra knep för att få bort fläckar? Hur gör ni om ni inte har hunnit tagit dom på en gång? 


 

Nu är det iaf lite bättre ordning i ena kattvinden. Ska bli skönt att bli av med lite i sommar, loppisförsäljning på schemat! Det är ju superkul! 

Ovido - Quiz & Flashcards