theoutsider

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Underbar dröm om Brasilien :D

Av Josefine - 30 mars 2010 11:25

Asså jag hade värsta underbara drömmen, Fanny och jag försökte få åka till Brasilien, "igår" och så skulle vi komma hem på onsdag.. Vi fick inte först eller så hade vi inte pengar eller nåt men vi försökte med allt för att få åka.. Vi hade inga pengar heller så vi försökte fixa ihop det, vi hade inte en aning om vad det skulle kosta men vi plockade på oss alla pengar vi kunde hitta och sen så kom vi fram till att huvudsaken va att vi hade pengar till flygresan resten skulle ordna sig, mat och boende och sånt ;) Vi hade ALLT planerat (tyckte vi) vi tjata och tjata och tillslut så fick vi :d (btw, jag bodde i Gimo också XD) FAnny blev skjutsad till Arlanda av sin mamma tror jag det var, så hon va där och vänta på mig.. OCh jag kommer ihåg att det var typ kväll och jag satt i mitt rum (vid mitt skrivbord) och käkade en banan och snackade med henne, kollade om hon hade med sig allt och speciellt om hon hade med sig kameran. Jag tog med mig min iaf. Det roliga va att hon hade inte med sig nå packning, inga extra kläder eller nåt. Jag tänkte att jag kunde ju ta med mig en ryggsäck eller nåt så skulle jag klara mig jätte bra. Jag kommer ihåg att det sista mamma sa till mig innan jag skulle dra iväg va, fixa en faktura när ni har checkat in så att jag och morfar kan få se hur mycket det kostade.
jag ba: faktura? menar du inte kvitto?
Hon ba: joo, men fixa ett kvitto så får du åka.
jag ba: okej :D

Sen skulle jag försöka komma till Arlanda själv så billigt som möjligt men jag hann inte ens till bussstation i gimo förrän jag blev väckt av ett sms -.-

Det va en sån underbar dröm, jag kommer ihåg att vi snackade om hur länge vi skulle va där och jag sa typ att jag skulle iaf till syrran på torsdag sen så hade jag utställning på lördag så vi var tvunga att åka hem på onsdag, men huvudsaken va att vi kunde åka iväg sen sket vi i att de bara var för några dagar, vi kom iaf bort från kylan :D:D

 
 
Fanny

Fanny

30 mars 2010 15:51

Brasilien

http://crazyhere.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 28 november 2016 20:59


Jobbet tar sån tid att jag inte känner att jag har tid att uppdatera här speciellt mycket... bristen på dator har även en stor del i det. Julen närmar sig med stormsteg och jag känner att jag börjar bli lite sådär lagom stressad över julklapparna ...

Av Josefine - 6 november 2016 23:37

Bäst!

Av Josefine - 29 oktober 2016 15:06


Varit sjuk sen i tisdags, eller jag är frisk idag men brukar inte vara sjuk så länge så att vara hemma från jobbet 4 dagar i streck har aldrig hänt förr! Skönt att må bättre. Skönt med fint väder! Försökte få lite bra höstbilder på mina barn men det ...

Av Josefine - 21 oktober 2016 22:00

Förstår inte hur man kan känna sig så äckligt trött hela tiden! Har känt mig supertrött dom senaste veckorna. Vet inte varför. Det är super frustrerande! Vet inte vad jag ska göra för att bli piggare. Varje kväll är n kamp för att hålla sig vaken. J...

Av Josefine - 17 oktober 2016 21:13


I lördags firade vi 4 år jag och sambon. Vi har haft våra upp och nedgångar precis som vilket annat par som helst men vi håller fortfarande ihop och kommer förmodligen göra det i flera år till. 2 underbara barn har vi lyckats åstadkomma på dessa 4 år...

Ovido - Quiz & Flashcards