theoutsider

Alla inlägg under december 2015

Av Josefine - 4 december 2015 19:40

Kvällens fredagsmys består av glögg, mandariner och riskakor, nomnom. Har gått upp 5kg sen i somras, skjut mig. Jag som äntligen var nöjd med min vikt. Ska försöka dra ner på fikat och godiset även fast det blir jul nu. Frukt är ju supergott det med så ska hålla mig till större del dit. Och clementinerna den här årstiden är underbart goda, skulle kunna äta hur många som helst! Ska ju baka en del sockerfritt godis har jag tänkt så om det blir bra kan jag ju hålla mig på det spåret! 

Imorgon blir det baka för hela slanten så kommer väl vara lika död imorgonkväll som jag känner mig nu. Godnatt i förväg, får se hur länge jag blir uppe!


Av Josefine - 3 december 2015 21:44

Idag är en sån där lite halvstressig dag när jag helt enkelt inte har hunnit med att äta varken lunch eller middag.. Var tvungen att fixa massa beställningar så missade liksom lunchen, sen efter jobbet var jag snabbt tvungen att få i tyra mat då jag och sambon skulle iväg på föräldrarmöte och droppa av Tyra hos farmor innan. Sen har jag inte känt mig speciellt superhungrig förrän nu. Men jag har lite av en policy att inte äta såhär sent så får gå och lägga mig och äta en bra frukost istället! Godnatt!

Av Josefine - 2 december 2015 19:49

Idag drog julbordet igång på jobbet, 4 sittningar och det var superkul! Supermysigt med julmusik och glögg och julmat och trevliga nöjda gäster. Har knappt stått stilla eller suttit ner på hela dagen och det känns nu! Men kul har det varit. Fått gå/sprungit runt med tomteluva hela dagen. Fick även en liten julklapp från jobbet.

 

Fick vara ute i serveringen idag också för omväxlningensskull. Hämta och fylla på och fixa hela dagen. Det gick superfort att jobba idag och då jobbade jag ändå över.


När jag kom hem så kände jag att det var dags att skära upp citronkolorna som jag gjorde tidigare så jag kan frysa in dom, smakade även på dom och dom var helt okej goda. Godis <3

 

Av Josefine - 1 december 2015 20:21

ÅÅh älskar att få paket, även om jag har betalat för det och skickat efter det själv. Det kom visserligen fram i torsdags men jag har inte haft tid att hämta ut det. Fick iofs ett annat paket också förra veckan, men i brevlådan. Känner mig som ett barn på julafton typ. ÄLSKAR DET! Förra veckan var det ett paket från Bodystore som innehöll torkad frukt och stevia choklad som jag ska testa baka på. En blivande julklapp helt enkelt! Idag fick jag hem mina protienbars massa olika smaker. 

   

SEN ÄR DET JU FÖRSTA DECEMBER IDAG! vilket innebär julkalendersöppning, åååh, jag har en choklad oh en från the body shop och en från ICA. Tyra har en paket, en choklad och en briotåg. Det är så kul! Idag fick jag en tvål från the body shop och tyra har testat den redan. Luktar supergott! 

Av Josefine - 1 december 2015 07:11

Som jag har längtat efter att slippa det blöta, gråa, dystra höstregnet! Nu är det äntligen lite kallare ute och vitt! Slipper fortsätta känna mig deprimerad när jag tittar ut, underbart!
Ikväll kommer mamma förbi en sväng för att dumpa lite saker hos oss och så kommer emils kollega och ska kolla på våra element så vi äntligen kan börja få lite ordning där uppe. Det börjar dra ihop sig nu, BF närmar sig med stormsteg och snart kommer vi vara där. Jag är stressad över det, usch.

Ovido - Quiz & Flashcards