theoutsider

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Josefine - 6 december 2009 22:06

asså, det blir många inlägg idag men skitsamma XD
Jag måste berätta om den underbara boken jag läser (eller ja.. har snart läst ut)
den heter Dear John och är skriven av en av mina älsklings författare Nicholas Sparks. LOVE HIM AND HATE HIM AT THE SAME TIME O.o <3
Men asså, boken är så sorglig, jag har nog inte blivit tårögd så många ggr under en och samma bok, har till och med gråtit en gång.. De är anledningen till att jag inte gillar författaren, jag gråter eller blir tårögd vikken bok jag än läser som han har skrivit. :( Men jag älskar settet han skriver på, personerna är alltid så underbara, och jag hatar när boken är slut och blir jätte deppig för att jag skulle kunna läsa så mycket mer xD


Dear John handlar om John, Johns pappa, Savannah oh Tim för det mesta. John har ett ganska tragiskt liv tills han går med i armén. På en av hans "semestrar" när han är hemma i två veckor så träffar han Savannah, han faller för henne nästan direkt och hon faller för honom. Johns pappa pratar nästan ingenting och är en man av rutin. När han väl öppnar munnen för att prata så pratar han om mynt (han samlar mynt).
Tim är Savannahs bästa kompis och dom har växt upp tillsammans.
När det börjar närma sig att John ska få komma hem förgått så inträffar olyckan den 9/11 år 2001 eller 2002 eller nåt (A) Så hans kopisar bestämmer sig för att skriva in sig så att dom stannar kvar i två år till, och John känner att han behöver göra samma sak, så istället för att åka hem till jul de året stannar han kvar.
Under dom två åren i armén så blir han dumpad av Savannah och hans pappa får hjärtattack. Han har inget att komma hem till så han skriver in sig för att få stanna ytterligare. Senare någon gång så får hans pappa en till hjärtattack och hans tillstånd är kritiskt, när John kommer hem så orkar hans pappa ingenting så John bestämmer sig för att lägga in honom på vård hems grejs. Efter det så måste han åka tillbaka igen, och medan han är I Tyskland så dör hans pappa. Han får ta akut ledigt för att kunna få gå på sin pappas begravning.

Medan han är hemma den här gången så bestämmer han sig för att sälja sin pappas hus och så åker han till Savannah, det visar sig att hon är gift och kan ni gissa med vem?


hahaha det tänker jag inte berätta (6)

      
 
min underbara bok <3333



Av Josefine - 6 december 2009 21:28

  Bara för att jag älskar den här lilla ungen oh bilden är grymt störd så x)<33
 Jag oh Tilde hade skit kul idag, lekte med henne för att ja är en sån underbar person (nej då, nu ljög jag).
Men den här lilla ungen kommer alltid att  ha en väldigt stor del av mitt hjärta =)<3


 
  Hon är så jävla söt så jag måste bara lägga upp en bild till ^^ <33

Av Josefine - 6 december 2009 20:06

Idag va vi till farmor och farfar och firade farmors födelsedag, det var jätte kul, träffar dom inte så ofta så :/
Men det var jätte kul, folket som va där var, bror (den yngre + dummare), pappa, anna, tilde, farmor oh farfar ofc xd, syrran oh ted, oh senare så kom joakim (farbror).


  En gulliga liten skit unge ^^ <3



  Joakim



  Linda, Ted oh liten del av anna ^^



  farfar



  tårtan som jag aldrig fick smaka :(



  Farmors presenter ^^ choklad kakan är från mig, kan väl inte precis skryta om att den är snygg, men god är den garanterat ^^ :D



  Maten som jag inte fick smaka :(



  födelsedagsbarnet :D



  bror <.<



  oh så tillsist en ego bild på mig själv XD

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards