theoutsider

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Josefine - 1 december 2009 15:20

Jag är sjuk och har varit det i snart 3 veckor :( Jag börjar fan sakna både kompisarna och skolan :/ Jag ligger efter som in i helvete och jag kommer säkert få "avsaknad av betyg" i flera ämnen för att jag har missat så många prov :/ Kul liksom, jag som ska söka på dom senare >.<


En del har frågat va jag är för slags sjuk, va som är fel på mig. Och ja, det var en väldigt bra fråga, jag kan inte käka och har inte kunnat käka vanlig mat på 2 veckor, i helgen började jag äntligen kunna äta buljongsoppa och jag blev jätte glad :D Jag har varit in till Akademiska sjukhuset för att kolla upp vad felet var, dom hitta inte så mycket men jag fick ligga med dropp i fyra timmar innan jag fick åka hem, det var jobbigt (eftersom jag oftast har väldigt svårt för att vara stilla) så jag somna 2 gånger. Det enda jag gör tycker jag är i princip sover, dricker, sover, dricker, sover.... Det är så långtråkigt. Jag orkar inte mer, börjar få slut på saker att göra eftersom jag orkar inte så speciellt mycket heller. Är så jävla seg och det känns som att allt snurrar i stort sett hela tiden. :/


Jag tror att jag sammanlagt har missat (i skolan) 3 so prov, 2 eller 3 so läxförhör, 1 spanska redovisning (muntlig), 1 no prov, 1 hk inlämning, 1 no inlämning,1 svenska inlämning, 1 musik prov, 1 engelska prov... jag kan ha glömt något men bara det där tycker jag är grymt mycket, och vi hade nästan allt det där samma vecka, asså jag tycker att det är för mycket. Och jag kommer självklart få det jätte jobbigt när jag kommer tillbaka för den här veckan ska vi ha eller har vi haft ett no prov till ..
  Om jag ska sammanställa det här så är det sammanlagt 6 prov, 3 inlämningar, 2 eller 3 läxförhör + 1 spanska redovisning.

Hur fan planerar lärarna? det här har vi haft på mindre än 2 veckor. Det är för mycket :O Det var 21/28 i klassen som fick ha omprov på musiken och nästan hela klassen fick omprov på något av so proven .. Lärarna kan ju inte lägga upp planeringen nå bra om man får alla prov och sånt till samma vecka.


Av Josefine - 1 december 2009 14:43

Happ, nu har man skaffat blogg också.. Har bloggat förr men slutade för att de inte var speciellt många som läste men jag hoppas att det förändras.
Jag har så mycket att skriva om och så mycket jag vill säga och det kommer jag göra med mina blogginlägg.
Kommer skriva lite olika saker från min berättelse också. Då undrar folk säkert, vadå för berättelse? och jo det är en berättelse som jag håller på och skriver på engelska (INGET SKOLARBETE XD) jag har hittills skrivit 65 sidor på datan och det ökar hela tiden jag har nog inte ens skrivit klart hälften men det vill jag egentligen inte tänka på (A) Min plan är att jag ska försöka skriva den så lång så att det tillslut blir en bok, skulle ju vara skithäftigt.

Jag kan lägga in ett smakprov från boken redan nu..

Thoughts!
I´ve got to the point of my life when nothing makes any sense at all. Everything I do is just wrong. Everyone get sad when I ‘m around, or angry, mostly angry, they just got sad before. I want people to be happy when they’re around me, is that too much to ask?


Där är början, dom första orden som står. Jag hoppas verkligen att jag kan bli klar snart så att jag verkligen kan känna "oj, jag är klar, jag har faktiskt skrivit allt det här helt själv. Jag har skrivit min egen lilla bok"

Berättelsen heter "The Outsider" och om det finns någon som är bra på layouter så skulle jag gärna vilja ha hjälp med en framsida till "boken" :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards