theoutsider

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Onsdag - knut

Av Josefine - 16 januari 2010 11:38

I onsdags var det knut. Jag skulle vara barnvakt åt Tilde och hade frågat Emelie om hon ville vara med mig. Hon kunde :D Så vi var i princip barnvakter åt Tilde OCH Ellen (tildes kompis, en klasskompis lillasyster, grannen) XD Dom är oftast grymt jobbiga när dom är tsm men jag tkr att jag och emelie stod ut rättså bra ;)
Vi lekte lite med dom, och sa åt dom att skärpa sig när dom var allt för klängiga och jobbiga (A) vi spelade ett spel (alfapet för barn) och så skulle vi skriva ord som dom andra sedan skulle förklara. Vi var två lag, jag och emelie, och tilde och ellen.
Senare så drog jag och emelie upp och då hittade vi en låda med dräkter från förra årets knut. Jag satte på mig en brun kappa sak + mask (gubbig, äckligt slibbig gubbmask) XD Och emelie satte på sig en rosa peruk och sån har mask som täcker ögonen bara. Vi hade jätte kul, och det slutade med att vi gick ut så på gatan. xD Folk kände inte igen mig vilket var meningen med det hela. Efter ett tag så drog vi hem med Ellen och Tilde för att fixa ett snöre till min mask och sen drog vi ut igen. Vi letade upp Ellens pappa och lämnade henne med honom. Sen gick vi fram och tillbaka på gatan några ggr till. När vi hade gått hem så tog emelie av sig sin "utklädnad" Så jag fick gå där som överfet pervo munk SJÄLV :O XD
Vi drog hem så att vi var hemma runt åtta tror jag och då satt vi på en film (Tildes val) det blev ice age 3. Vi såg tills klockan blev ca 20.50 sen skulle jag gå upp och lägga tilde. Jag fick läsa en bok för henne och sen somna hon rättså fort efter det. Emelie kom upp och sa att hon skulle hem så jag hängde med henne ner. Sen gick jag upp till Tilde igen, var där i några minuter och sen gick jag ner och titta på tv när jag var säker på att hon sov. Det var en film på tv (american pie  band camp) så jag såg på den och pappa (med co) och anna (med co) drog upp till ladan för att gå på dans. Precis när jag hade sett klart på filmen och kollat så att det inte var nåt annat bra på tv så kom pappa och nån av hans kompisar hem. Jag fick en toblerone och sen så skulle dom upp till ladan igen, dom hade bara varit hem hit för att lämna av en sovande lars i garaget XD Jag var jätte trött sen (vet inte vrf) så jag gick och lag mig.
Och det var den dagen x) Nästa år ska jag, emelie och andra folk verkligen satsa på att klä ut oss till nåt seriöst. Vi ska fixa saker nu under 2010 så vi får ihop tyg och grejs så att vi kan fixa dräkter ;) Nästa år ska vi gå och vara på alla utan att dom ska känna igen oss, bra va? :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 28 november 2016 20:59


Jobbet tar sån tid att jag inte känner att jag har tid att uppdatera här speciellt mycket... bristen på dator har även en stor del i det. Julen närmar sig med stormsteg och jag känner att jag börjar bli lite sådär lagom stressad över julklapparna ...

Av Josefine - 6 november 2016 23:37

Bäst!

Av Josefine - 29 oktober 2016 15:06


Varit sjuk sen i tisdags, eller jag är frisk idag men brukar inte vara sjuk så länge så att vara hemma från jobbet 4 dagar i streck har aldrig hänt förr! Skönt att må bättre. Skönt med fint väder! Försökte få lite bra höstbilder på mina barn men det ...

Av Josefine - 21 oktober 2016 22:00

Förstår inte hur man kan känna sig så äckligt trött hela tiden! Har känt mig supertrött dom senaste veckorna. Vet inte varför. Det är super frustrerande! Vet inte vad jag ska göra för att bli piggare. Varje kväll är n kamp för att hålla sig vaken. J...

Av Josefine - 17 oktober 2016 21:13


I lördags firade vi 4 år jag och sambon. Vi har haft våra upp och nedgångar precis som vilket annat par som helst men vi håller fortfarande ihop och kommer förmodligen göra det i flera år till. 2 underbara barn har vi lyckats åstadkomma på dessa 4 år...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards