theoutsider

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

min berättelse ;)

Av Josefine - 15 december 2009 13:38

Jag kände för att lägga in en bit från min engelska berättelse, det är precis efter William har missat bussen efter skolan, och det var sista bussen som gick.


This is one thing that only happens to me, me and my stupid lack of luck. It was the last bus today too, so I had to walk home today.
 I didn’t have much of a choice. But if I had been someone else, just anyone else then I’m almost one hundred percent sure that someone had offered me a ride home, but I wasn’t anyone else I was just me, the biggest loser in school.
When I had walked about 5 minutes, it started to rain and not the soft warm kind of drops, no, it was pouring sharp raindrops that scratched against my face, like small razorblades against my skin. And then there was the chilly breezes that made the cold rain hurt even more when it touched my face. It was very hard for me to walk because I shook so much, my body was freezing and I couldn’t brag about my very warm clothes. I had a very thin jacket and beneath it I had a T-shirt. I got drenched very fast. The rain drops was streaming against my chest, it was like if I’d been shirtless. And the longer I walked the colder I got. I was so cold so that my body started to get numb. I just wanted to close my eyes and lie down.
I could hear the thunder and the lightning not very far away from where I was. I was just hoping that I wasn’t going to be struck by the lightning too. But with my luck, who knows?


Jag tycker att folk kan komentera och säga vad ni tycker, vill veta om folk tkr att det är bra eller dåligt, så KOMENTERA, snälla  

 
 
Ingeborg

Ingeborg

15 december 2009 14:51

Vilken fin berättelse. Texten flyter på bra. Den har struktur. Hur blir fortsättningen? Jag är nyfiken.
God Jul och Gott Nytt År!

http://uhadmin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Josse

15 december 2009 19:49

tack tack :) va kul att du gillar den :) hehe, jag kommer lägga in delar från den lite då oh då så de kommer mer sen nån gång x)
god jul och gott nytt år på dig med du :)

 
/Linda

/Linda

15 december 2009 22:06

Du är duktig! Fortsätt att skriva!

http://www.bybergsbruttan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fanny

16 december 2009 16:15

Jag har inte läst så mycket av din berättelse än så länge.. men den är bra :)

 
Ingen bild

Josse

16 december 2009 23:14

tack fanny :) men ja vet att allt inte är bra så läs klart oh komentera den sen örru ;) (A)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 28 november 2016 20:59


Jobbet tar sån tid att jag inte känner att jag har tid att uppdatera här speciellt mycket... bristen på dator har även en stor del i det. Julen närmar sig med stormsteg och jag känner att jag börjar bli lite sådär lagom stressad över julklapparna ...

Av Josefine - 6 november 2016 23:37

Bäst!

Av Josefine - 29 oktober 2016 15:06


Varit sjuk sen i tisdags, eller jag är frisk idag men brukar inte vara sjuk så länge så att vara hemma från jobbet 4 dagar i streck har aldrig hänt förr! Skönt att må bättre. Skönt med fint väder! Försökte få lite bra höstbilder på mina barn men det ...

Av Josefine - 21 oktober 2016 22:00

Förstår inte hur man kan känna sig så äckligt trött hela tiden! Har känt mig supertrött dom senaste veckorna. Vet inte varför. Det är super frustrerande! Vet inte vad jag ska göra för att bli piggare. Varje kväll är n kamp för att hålla sig vaken. J...

Av Josefine - 17 oktober 2016 21:13


I lördags firade vi 4 år jag och sambon. Vi har haft våra upp och nedgångar precis som vilket annat par som helst men vi håller fortfarande ihop och kommer förmodligen göra det i flera år till. 2 underbara barn har vi lyckats åstadkomma på dessa 4 år...

Ovido - Quiz & Flashcards