theoutsider

Alla inlägg under januari 2010

Av Josefine - 16 januari 2010 12:06

Igår, ja vad hände då? Jag var med Fanny och Emelie efter skolan och dom var jätte flum. Asså hahaha jag kan inte fatta vad dom hade tagit egentligen :O Jag fick lite socker av fanny och efter det så blev jag jätte flum så vi gick och as garva och hade skit kul XD hahahha, men nu ska vi inte gå in på detaljer här asså (A) (6) Jag var hem till pappa och lämnade saker (väska och teckning) och så skulle vi gå en stig som man kan gå från stenhusgatan så att man slipper gå runt. Men fanny sa nåt så att jag bara ville strypa henne (på skoj) och emelie gick emellan oss så det slutade med att jag drog ner emelie i snön och så låg vi där, jag kunde inte resa mig för att jag skrattade så mkt så att jag inte fick nån luft. Och så hade jag emelie som låg ovanpå mig. Sen kom vi upp och sen drog jag ner emelie i snön igen (6) hahahha, sen så gick vi alla tre olika vägar och möttes typ sen XD fan asså, vi hade jätte kul. Vi drog hem till fannys pappa för att hon skulle hämta lite saker och sen bar det av mot fannys mamma. När vi hade gått en bit så vände emelie och gick till skolan för att hon skulle hinna med sin buss. Jag hängde med hem till fanny och var med henne i ca 20 minuter sen drog jag hem och skulle käka.
Jag kom hem till pappa, käka mat och satt mig framför tvn.
Kvällen sen ängnade jag mest åt att rita saker till Tilde och Ellen. Sen blev det let's dance och så tittade jag på det, sen var det nån film (som var väldigt bra) som hette heat. Jag gick upp och lag mig i sängen och läste tills klockan va ca halv 2 sen va jag jätte trött så jag somna väl nån gång efter det xd

Av Josefine - 16 januari 2010 11:51

I torsdags så va de en jobbig skoldag (nästan). Men efter skolan så var jag iaf kvar i Gimo för att vara med Jäzi oh Fannii ("Achmed" (Emelie) kunde inte). Jag hängde med Fanny hem efter skolan och hon skulle käka direkt så jag satt och läste lite i min grymma bok (TWILIGHT :D). När fanny kom tillbaka så satt vi och snacka i tills vi skulle dra till jäzi (vi drog runt sex) Vi drog förbi ica och sen fastna vi där. Fanny hade 100 kr med sig och det fanns 3 filmer för 99 kr i en låda där. Vi kollade igenom typ alla filmer och sen så hittade fanny tre stycken, hon köpter blond and blonder (för att den lät kul), Mr. Woodcock (För att jag rekomenderade den och sa att den var bra), och sen den sista kommer jag inte ihåg, men jag tror det var hackers.. :S
Sen kom vi till Jäzi och då snacka vi lite och sen blev det singstar ;) Det var skit kul :d
När vi hade sjunigt oss hesa (eller ja, jag iaf) så drog vi och hämta lite fika och satt oss framför tvn ;)
När telefonen ringde så försvann jezzy som ett skott och jag och fanny satt där och kollade på tv xD
Vi kom fram till sen att det skulle vara kul att smyga på jezzy, hahah oh de va jätte kul oxå XD Bara det att hon upptäckte oss <.< Sen satte jag oh fanny oss i soffan och såg jätte "oskyldiga" ut, fanny and me are the two innocent angels that never does ANYTHING wrong (A) ;)
Sen drog jag hem med bussen 20.40 x) Och när jag hade gått av vid station i österby och gått en bit så åkte det förbi en röd volvo, och jag fick för mig att jag såg ett huvud i bilen som tittade på mig, och jag gick och tänkte på det ett tag. SEn kom bilen tillbaka och då såg jag (det var två killar i bilen) att det var en dödskalle (ena hade mask) som titta på mig. Och jag blev jätte överaskad och lite små skraj, liksom det var man ju inte beredd på XD Sen efter det så gick jag och garva lite för mig själv. Men liksom hur ska man reagera, det är ju inte varje dag en benig döing kollar på en från förarsätet i en röd volvo, lr hur? XD
Runt halv tio så drog jag ut med Holly och jag mötte på den där bilen 2 eller 3 ggr till medan jag gick runt på massa olika vägar i österby x) Jag var ute och gick i över en timme (sååå stolt över att jag är sååå duktig ^^) xD
Sen hände det inte så mkt mer den dagen, jag gick ner till mitt rum läste lite, och sen gick jag väl och lag mig redan runt tolv O.o

Av Josefine - 16 januari 2010 11:38

I onsdags var det knut. Jag skulle vara barnvakt åt Tilde och hade frågat Emelie om hon ville vara med mig. Hon kunde :D Så vi var i princip barnvakter åt Tilde OCH Ellen (tildes kompis, en klasskompis lillasyster, grannen) XD Dom är oftast grymt jobbiga när dom är tsm men jag tkr att jag och emelie stod ut rättså bra ;)
Vi lekte lite med dom, och sa åt dom att skärpa sig när dom var allt för klängiga och jobbiga (A) vi spelade ett spel (alfapet för barn) och så skulle vi skriva ord som dom andra sedan skulle förklara. Vi var två lag, jag och emelie, och tilde och ellen.
Senare så drog jag och emelie upp och då hittade vi en låda med dräkter från förra årets knut. Jag satte på mig en brun kappa sak + mask (gubbig, äckligt slibbig gubbmask) XD Och emelie satte på sig en rosa peruk och sån har mask som täcker ögonen bara. Vi hade jätte kul, och det slutade med att vi gick ut så på gatan. xD Folk kände inte igen mig vilket var meningen med det hela. Efter ett tag så drog vi hem med Ellen och Tilde för att fixa ett snöre till min mask och sen drog vi ut igen. Vi letade upp Ellens pappa och lämnade henne med honom. Sen gick vi fram och tillbaka på gatan några ggr till. När vi hade gått hem så tog emelie av sig sin "utklädnad" Så jag fick gå där som överfet pervo munk SJÄLV :O XD
Vi drog hem så att vi var hemma runt åtta tror jag och då satt vi på en film (Tildes val) det blev ice age 3. Vi såg tills klockan blev ca 20.50 sen skulle jag gå upp och lägga tilde. Jag fick läsa en bok för henne och sen somna hon rättså fort efter det. Emelie kom upp och sa att hon skulle hem så jag hängde med henne ner. Sen gick jag upp till Tilde igen, var där i några minuter och sen gick jag ner och titta på tv när jag var säker på att hon sov. Det var en film på tv (american pie  band camp) så jag såg på den och pappa (med co) och anna (med co) drog upp till ladan för att gå på dans. Precis när jag hade sett klart på filmen och kollat så att det inte var nåt annat bra på tv så kom pappa och nån av hans kompisar hem. Jag fick en toblerone och sen så skulle dom upp till ladan igen, dom hade bara varit hem hit för att lämna av en sovande lars i garaget XD Jag var jätte trött sen (vet inte vrf) så jag gick och lag mig.
Och det var den dagen x) Nästa år ska jag, emelie och andra folk verkligen satsa på att klä ut oss till nåt seriöst. Vi ska fixa saker nu under 2010 så vi får ihop tyg och grejs så att vi kan fixa dräkter ;) Nästa år ska vi gå och vara på alla utan att dom ska känna igen oss, bra va? :D

Av Josefine - 16 januari 2010 11:32

I tisdags började ju skolan igen, det var inte så jobbigt och långtråkigt som jag hade förväntat mig, det var kul att träffa kompisarna och allt :)
Det jobbigaste var väl nån tråkig lektion antar jag, asså jag fattar inte att lärarna inte kan ta't lugnt med oss första veckan. Man orkar inte jobba massa då juh :O Som tur är så slapp vi ju läxor ;) Det var tur att vi började på en relativt kort dag med juh ;) Matten va jobbig som vanligt men jag satt och snacka och skratta istället för att jobba, så det gjorde ju allt ännu mindre jobbigt. xd Engelskan satt jag och snacka med fanny, lärarn tjata om att vi borde börja jobba men vi övertala hnm om att vi tränade på våran engelska genom att snacka, vilket är nästan sant (A) Vi träffa på våran nya so/sv lärare som är typ jobbig, tråkig och lite små rolig XD hehe, men aja, han prata fan mer franska, tyska och japanska än han snacka svenska, och det var på våran svenska lektion.. Kom igen liksom xD De bästa och sämsta är väl att vi slipper typ jobba x)

Det var i princip det som hände första skoldan, sen när jag kom hem så lag jag mig säkert framför tvn och slappa.. Jag tror jag lagade maten också, GUU va duktig jag är :D Det blev fisksoppa och den va rättså god, lite för stark för min smak.. Men resterande familjen tyckte allt var bra och gott så det är väl huvudsaken.

Av Josefine - 16 januari 2010 11:30

Jaja, jag har inte varit så aktiv nu den senaste veckan men det har hänt en massa olika saker och jag har inte haft tid xd MEn jag tänkte skriva om lite olika saker men jag skriver det i olika blogginlägg, kommer skriva om knut, första skoldan kanske xD Dagen med fanny oh jäzi, idag ja, en massa olika xD Så HEJDÅ!!

Av Josefine - 11 januari 2010 21:04

Skola imorrn kan de bli värre ? :(
Usch, bläsch, bluch och fyy >.< Ja vill inte börja skolan, de suger O.o Vi kommer säkert ha en helt vanlig jävla pissdag imorrn också :( Ja vill inte, vill inte, VILL INTE gå dit O.o
Men ja blir kanske ännu sjukare tills imorrn, man kan ju nästan hoppas ;)


Kylan försvinner inte heller, jag blir gaaaalen, jag kommer inte klara av de här vädret så mkt längre :O Asså, jag förfryser O.o Oh ja hörde idag att de fan är varmare uppe i norr, hur fan kommer det sig?! Liksom man vill ju kunna gå utanför dörren utan att bli bedövad i fingrar eller tår, det är ju skit irriterande. Så ja låter bli att gå ut, smart va? :D

Som tur är så går den här veckan säkert ganska fort (man kan ju hoppas) och sen i helgen så ska jag fira min första födelsedag (sen firar jag ju en till helgen efter när jag fyller år på riktigt) :D:D Längtar, längtar, längtar :D:D:D

Men idag blev det inge pluggande, för jag är så jävla lat, men nu om en stund så blir de filmer sen läsa bok senare ;)

Mina nyårslöften går rättså bra oxå, jag har lyckats med att inte va online och snacka med nån på min msn ;) :D Guu' va jag känner mig duktig x) Undra om det är nån som lägger märke till att jag inte är inne <.< hmm, men det lär jag ju märka när jag väl loggar in igen =)

Idag har jag sökt till gymnasium oxå, eftersom det bara finns två skolor med den inriktningen som jag vill gå så var det inte så mkt att välja på. Men jag vill verkligen börja på den ena skolan så det är bara att hålla tummarna =)
Förstahandsval blev GUC i uppsala, och andrahandsval blev rosendals i uppsala XD
Jag märkte en väldigt irriterande sak oxå, när man skulle välja språk så kunde man välja massa olika som tex, franska 1, finska 1, och så några andra. MEn om man skulle välja spanska så var man tvungen att välja spanska 3. Oh jag är ju kass O.o

Men aja, vi får se var jag kommer in nånstans ;)

Av Josefine - 11 januari 2010 15:30

Idag ska jag bara ta't lugnt, precis som jag gjorde igår.. titta på massa tv oh film och sånt ;) Sen borde jag plugga lite men jag vet inte hur mkt jag kommer göra det så ;S
Längtar inte alls till skolan imorrn, men vem gör de?!
Men det ska bli kul att träffa Emelie iaf ^^ har jag nåt att längta till x)
Lovet blev inte precis som jag hade planerat, hann inte träffa alla jag ville träffa :/ Men, men ... Som tur är så är det ju snart lov igen ;) JIPPIE :D Och så har vi ju prov nästa vecka -.-' USCH O.o

Men hejdå folk, nu ska jag dra oh se på tv x)

Av Josefine - 10 januari 2010 12:17

Nu har jag varit i Göteborg med trissan =) Vi åkte hemifrån runt 6 på morron, och tåget gick 7.09 sfrån Uppsala :)
Tågresan gick jätte bra och hundarna verkade inte bry sig så jätte mycket, Holly sov den mesta tiden och Oliver ville bara gå runt och hälsa på alla XD
Både jag och trissan va trötta, vi hade inte sovit nästan nånting nån av oss..
Men vi  räknade ut att när vi kom till Stockholms centralstation så hade vi 20 minuter tills nästa tåg gick, eller 25 kanske det var.
Vi skulle käka frukost på nästa tåg så vi var tvungna att köpa nåt att dricka, så vi drog direkt till pressbyrån ;)
Vi kom på nästa tåg lugnt, och på det hade vi bestämda platser så vi fick leta upp dom, det visade sig att vi hade platserna bakom varann så trissan satt bredvid nån gubbe xD
Hon fick sätta sig bredvid mig senare, så där satt vi med Holly och Oliver x)
Det fanns en borderterrier i sätet snett framför oss på andra sidan gången, och guu' va Holly låg och spana på den. Hon ville verkligen dit.
Resan till Göteborg gick snabbare än jag hade trott, så när vi kom fram så tog vi en taxi till hotellt som visade sig ligga jätte nära tågstation. När vi kom till Göteborg så var klockan ca 11.20
När vi kom till hotellet så fixade vi iordning med lite grejer, kollade lite på tv, och sen gick vi ut med hundarna så att dom skulle få röra på sig. Vi var nog ute i minst 40 minuter iaf =) Va duktiga vi är ;) Vi gick förbi Ullevi (som vi senare knäppte kort på) och så kollade vi var vi skulle käka nånstan ;)
När vi kom tillbaka till hotellet så lag vi oss och kolla på tv och bara tog det lugnt. Senare skulle vi gå ut och knäppa lite kort, blev inte så mkt, blev mest på ullevi xD Vi gick tillbaka till hotellet och kollade lite mer på tv, sen drog vi till netto och handla lite, typ julmust, chips, bullar, apelsiner... m.m
Vi kom tillbaka till hotellet och kolla på lite mer tv, sen gick vi ut med hundarna, sen lämna vi hundarna på hotellet och gick iväg och beställde mat. Det blev kina mat som vi tog med oss tillbaka till hotellet och de va jätte gott :) mums ^^
Sen blev det mera tv xD Och senare så badade vi och fönade hundarna =)
När klockan var lite före sju så hade vi inget och göra, men vi hittade en kortlek och spelade tills postkodsmiljonären började. Vi såg på det och sen på let's dance.
Efter de gick så plockade vi ihop våra saker och sen gick vi och lag oss, båda var jätte trötta. Och den natten, asså jag har aldrig sovit så dåligt O.o Jag vaknade nog minst en gång varje klockslag. Vi hade bestämmt att vi skulle gå upp klockan 8, så varje gång jag vaknade så räknade jag ner, typ som: okej, nu är det 5 timmar kvar, nu är det 3 timmar kvar.
sen tillslut så blev klockan 8 och vi gick upp. Vi rastade hundarna, och sen blev det dags för att gå och käka frukost. hah, det var god frukost och vi snattade med lite saker upp till hundarna (lag i fickorna) vi tog; 5 kokta ägg, 4 prinskorvar, två skivor skinka och 4 ostskivor. När vi kom upp till rummet så packade vi ihop det sista och drog ner för att checka ut och beställa en taxi.
Det visade sig att det var inte så långt från hotellet till mässan, men taxichaffören körde extremt sakta, han kom ju knappt upp i 50km/h och han lyckades pricka in EXAKT ALLA rödljus på vägen. -.-'
Men sen var vi äntligen framme, när vi hade hittat ringen (som var en trappa upp) så fällde vi upp burar åt hundarna och packade upp lite andra saker.
För mig gick det åt helvete (eller ja, jag tyckte det gick bra, men jag åkte ju ut så antagligen gick det inte så bra). Trissan kom till semifinal iaf, jag tror det var bland dom 9-11 bästa, men hon åkte ut sen. Och det fattar jag inte för hon fick GRYMT BRA kritik :S
Dom hade flyttat jh-ringen så efter bedömningen så gick vi upp och packade ihop våra saker och ställde dom vid finalringen. Trissan va hungrig sen så vi gick och köpte varsin våffla. xd
Vi gick runt och köpte saker till hundarna, sen gick vi och satt vid våra saker, sen gick vi oh köpte lite till. Och så gjorde vi lite så (A) Till Holly köpte jag; hundkex, ett jätte stort märgben som jag tyckte passa min lilla hund ;), ett grisöra, ett tuggben och en grissvans. :) Vi kollade på lite finaler när dom började, sen packade vi ihop och ringde efter taxin. Tåget skulle gå kl.19.00 och vi stod och väntade utanför mässan runt kl.18 Vi visste inte var taxin skulle komma nånstans men tillslut så hittade vi den som tur var x)
när vi kom fram så gick vi och kollade vilket spår tåget gick från, och sen gick vi och fixa mat. Vi hittade en burgerking och trissan köpte nuggets, cheddardipp och en dricka. jag va inge hungrig så jag köpte inget alls.
Sen när vi kom på tåget så visade det sig att vi hade platser i en kupé, fan va coolt :D Vi drog för glasdörrarna så att hundarna kunde gå lösa. När tåget började åka så gick trissan och köpte plättar (hon va fortfarande hungrig) xD.
Vi skulle ta tåget till västerås, och vi skulle va framme ca 22.20, men vi blev lite försenade så vi kom fram ca 22.30 Därifrån skulle vi ta en buss som gick 23.07 Så det blev lite väntetid. Men sen kom vi på bussen och vi skulle va framme i uppsala (enligt biljetten) 00.43, så det skulle ju bli ca 1,5 h bussresa. Då är det tur att vi båda har så att vi kunde lyssna på musik, trissan har sin ipod och jag min mobil x) Hundarna var ganska lugna, lr ja, oliver var lugn och holly ja, hon va lugn i början. Efter ett tag så började hon stressa upp sig och hon är verkligen som en lite baby, hon måste ha närhet. Hon satt och tryckte huvet mot min hals/haka. Hon är så gullig. Hon lugnade ner sig senare igen som tur var.
Men här är några få bilder som jag tog under resan. :)


Trissan och Oliver på tåget mot Göteborg :D

Vårat hotellrum på Scandic crown =)

Holly i min säng på hotellet

Utsikten från vårat rum

Utsikt!

  Holly med ett grisöra på tåget hem x) 

Trissan på tåget hem

Oliver på tåget hem




Ovido - Quiz & Flashcards